Téma

Lidi choděj jenom tam, kam choděj lidi

Jdu na schůzku s bossem české párty scény Džejkobem Čížkem. Jeho agentura pořádá akce, kam běžně dorazí tři tisíce studentů. Nevíte, jestli se máte dříve dívat na vyprsené krásky, nebo na momenty z divokých mejdanů, kde šampaňské teče proudem a Leo Beránek olizuje zájemkyním obličeje.
AddThis

Sraz máme v Jakubově kanceláři v činžáku, jen kousek od ušmudlaného Ípáku. Na zdi baráku se skví sebevědomá plaketa s logem 4events a sloganem s gramatickou chybou. Před ním postává parta adolescentů jako vystřižených ze seriálu na Primě. Děvčata mají přemíru očních linek a vysoké štekle. Chlapci kšiltovky, sluchátka Monster Beats by Dr. Dre za sedmičku a uhry. Povídají si v nesrozumitelném slangu. Šéf dorazí za pár minut v opráskaném bavoráku. Nakrátko ostříhaný kluk s permanentně zvonícím telefonem a náručí čerstvých letáků s gramatickou chybou. Bere nás nahoru do kanclu, kde na zdi poblikává neon Moët & Chandon. U stolu posedává další parta mládeže, krmí se brambůrky a popíjí vodku a energy drinky. Rozeberou si letáky a mizí. Já se můžu začít ptát.

Jak se pořádá úspěšná párty?
Bavíme se o Praze, nebo o celý republice? Protože to je hodně rozdílný.

V čem?
V Praze jdou všichni tam, kam jde dav. Nemluvím o lidech, co chodí na panáka do baru, ale o lidech, co chodí každej víkend pařit. Ti půjdou vždycky tam, kde bude hodně lidí. Můžete udělat super akci, ale když na ni nenatáhnete dav, tak tam nepřijde nikdo.

To zní logicky. Jak se ale natáhne dav?
Musí se podchytit lídři davu. Známí kluci, nejhezčí holky, lidi, co mají hodně známých. Když na svou akci dokážu dostat padesát takových lídrů, tak vím, že za nimi přijdou jejich kamarádi, kamarádi kamarádů a bude plno.

A to je všechno?
Těžko se tomu věří, ale koukněte se na pražský kluby. Proč je Retro narvaný od čtvrtka do soboty? A proč nefungujou desetkrát hezčí kluby? Protože tam nemají lidi. A když nemají lidi, tak tam lidi nepůjdou. Člověk nechce chodit a zkoušet deset klubů za večer. Chce jít na jistotu a bavit se. Takže jde do Retra.

Dobrá. Ale jakmile jsou lidi v klubu, tak jim přece ještě něco musí ten klub nabídnout.
Hele, nemusí. Když je tam nějaká akce, tak to je fajn. Nefunguje to ale tak, že uděláme úspěšnou akci „Tropical Island“, kde bude v klubu bazén, palmy a písek, a tím pádem bude každá taková akce úspěšná. Když ji zkusí udělat někdo jiný někde jinde, tak mu tam lidi nepřijdou. Pražský kluby fungujou na pověsti. Když ještě fungoval Face to Face na Štvanici, tak nasbíral tak hroznou pověst, že jsme tam nebyli schopní nikoho dostat. Nebo teď, když jsem ještě před rokem nadhodil Hany Bany, tak byla okamžitá reakce: „Tam ne, tam chodí samý patnáctky.“ Bylo úplně jedno, že Hany Bany mělo už dávno jinou dramaturgii a patnáctky tam nechodily. Jednou klub chytl špatnou pověst, lidi si to řekli a trvalo rok, než se té pověsti zbavil a začali tam lidi zase chodit.

Takže když bude v klubu narváno, tak je jedno, co se v něm bude dít? 
Já to nezkoušel, ale troufnu si odhadnout, že kdybych promoval tematickou párty a pak v tom klubu jen hrála muzika, tak by si přišla stěžovat dejme tomu desetina lidí. Ostatní by byli spokojení, že jsou v narvaném klubu a baví se.

Vy ale pořádáte tematické párty se spoustou atrakcí. Která se osvědčila nejvíc? Bazén? Sauna? Písek a palmy?
Nejvíc se osvědčily kupodivu maličkosti. Třeba čokoládová fontána. Vyjde na pár tisíc a vzbudí víc pozornosti než známý DJ. 

Zajímá lidi, co se na akci hraje za muziku? 
U DJů je to jedno, stejně hrajou dneska všichni všechno. Pořád ještě táhnou živá vystoupení, hlavně hiphoperů. Ti ještě dokážou zaplnit klub. 

Jak to chodí mimo Prahu?
Mimo Prahu chodí lidi taky za davem, ale nehraje takovou roli pověst klubu. V Praze člověk nepůjde do klubu, o kterém se říká, že tam chodí feťáci, protože by vypadal blbě. Mimo Prahu, když je v nějakém klubu velká akce, kam půjde hodně lidí, tak je jedno, co se o tom klubu říká. Je to taky tím, že v menším městě není klubů samozřejmě tolik.  

Co to znamená: „velká akce, kam půjde hodně lidí“?
Táhnou jména. Ale velká. Třeba známý DJ jako Tiesto nebo Guetta. Jinak se ještě malé město a Praha liší reklamou. V malém městě stačí Facebook, letáky a plakáty. V Praze se musí dělat reklama ve velkým. Kina, televize, rádia, Facebook, letáky, plakáty, všechno.

Jsou jen dvě kategorie. Praha a zbytek republiky.

Ještě se vrátím k tomu rozdílu mezi Prahou a vesnicí…
V Praze třeba nemůžu uspořádat karnevalovou párty v maskách. Každý by ji chtěl, ale když ji někdo udělá, tak nikdo v masce nepřijde. Bude si myslet, že bude jediný v masce, že bude vypadat blbě, a to nemůže riskovat. Karnevalová párty se dá uspořádat na vesnici. Tam lidi tolik nedbají na to, jak vypadají. Jdou ven v teplákách nebo v montérkách, tak co by nešli na karneval v masce. Nevýhoda ale je, že na vesnici chtějí mít lidi všechno zadarmo. 

Platí to vyloženě na vesnici, nebo i ve městech velikosti například Pardubic nebo Budějovic?
Existují jen dvě kategorie. Praha a zbytek republiky. Je jedno, jestli je to vesnice, nebo krajské město.

AddThis
2 comments
alekicornski
alekicornski

"Praha a zbytek republiky". Idiotský názor, žiji v menším městě, které by asi Džejkob považoval za vesnici, ale v teplákách tu nechodíme a a dbáme na to jak vypadáme, takže milí Džejkobe, naser si do huby a polkni, vyjde to stejně jako když rozšiřuješ tyhle sračky. 

Za hejt děkovat nemusíš :)

JaraBoxiBoxan
JaraBoxiBoxan

Souhlasím jen z polovinou, jsme taky promoter klubových asi přes deset let. Ja kdybych v klubu hrál "COKOLI"  tak mě lidi vypískají, a nej desetina :D. Člověk si musi uvědomit, ze bud lidi chodi za lidma, takže chlapi za těma ženskýma, co jim večer daji, anebo za kvalitní hudbou. A bohužel je ta první polovina podstatná většina. Tomu zbytku, tý jedný třetině je pak na blití z příšerné hudby typu naprostého dementa Beránka a podobných jiných šíleností. 

Téma

Čí je město?

V Drážďanech je Neustadt, v Berlíně Kreuzberg, v Londýně Camden, v Lisabonu Bairro Alto. Proč u nás kromě Stodolní žádné tradiční párty čtvrti nejsou a jestli vzniknou jsme se zeptali sociologa Jana Sládka.

Téma

Byl to nekonečnej mejdan

Glen Emery je živá kronika časů, kdy Praha byla hlavní cíl nejšibnutějších dobrodruhů a ztracených existencí z celého světa. Jeden jako druhý končili v podnicích, které Glen a jeho kumpáni zakládali.

Podobné články: Téma

2017 | 3 | e-Bitka

Nafoťte si babiččin oběd

Když fotil venkovský fotbálek, dostal málem nafackováno. Zahradní verzi Karlštejna, která zdobila kdejakou českou zahrádku, mu skoro nacpali do auta, a ve středním věku zjistil, že vepřo knedlo zelo naaranžované na kostkovaném ubrusu může mít i jinou než kulinářskou hodnotu. Tomáš Pospěch se jako fotograf snaží zachytit prchavý fenomén češství.

2017 | 3 | e-Bitka

Jak e-vyhrát v e-bitce

Na příštích stránkách si řekneme, jak v internetové diskusi roznést soupeře na kopytech, rozšlapat ho na kaši a zadupat do země. Předtím ale musíme zjistit, proč do facebookových a komentářových válek vůbec vstupujeme. Co nás na tom tak láká?

2017 | 3 | e-Bitka

How to vyhrát na internetu

Kdo se pohybuje v prostředí opravdových webových diskusí, ten ví, že lidi, co se drží argumentů a logiky, by v nich nevydrželi ani tři příspěvky. Pravidla virtuální džungle zní úplně jinak.
COOKIES
Google+