Téma

Můj první mega z netu

Jestli ještě nejste bohatí, můžete si za to sami. K vydělávání na webu stačí prostě nápad. Fungovat může doslova cokoliv. To nejujetější je nejúčinnější.
AddThis

Prodejte to, co předtím nikdo nepotřeboval

To si pořídíte webovou stránku, nazvete ji milliondollarhomepage.com a rozhlásíte, že pronajímáte jednotlivé pixely po jednom dolaru. A pak už jen sedíte a sledujete, jak vám na kontě naskakují nuly. Tenhle recept už mimochodem nezkoušejte, protože ho profláknul Alex Tew před devíti lety. Bylo mu jednadvacet let a po půl roce z něj byl milionář. Přesněji řečeno multimilionář, protože pixely šly na dračku a posledních 1000 jich bylo na eBayi vydraženo za neuvěřitelné peníze. 

2014_02-jak_prorazit_na_webu-cilichili-tema-32_b_Jason

Udělejte ze sebe billboard

Jason Sadler začal místo pixelů na netu prodávat své vlastní tělo. Respektive jeho horní polovinu. Na stránce IWearYourShirt.com (Oblíknuvašetriko.com) nabídl firmám, že bude jeden den v roce nosit trička s jejich logem. Věřte nebo ne, za první tři měsíce Jason vydělal 66 tisíc dolarů. Třetí rok už zaměstnával čtyři lidi, měl přes 20 tisíc sledovačů na Twitteru a vydělával statisíce. Evidentně mu to nebylo dost a kromě stránky IWearYourShirt.com rozjel další byznys. Vyhlásil internetovou dražbu svého příjmení. Vyhrál ji portál prodávající sluchátka s nabídkou 45 tisíc dolarů. Jason se teď jmenuje Jason Headsets.com. Vážně. 

Takových frajerů je ale na světě jenom jedno procento a ty české by na jedné ruce nejspíš spočítal i nešikovný dřevorubec.

Kšeftujte s doménami

Zlatá éra tohoto byznysu probíhala za dřevních dob internetu, kdy se lukrativní jména válela v kyberprostoru. Třeba doménu pizza.com koupil Chris Clark v roce 1994 za 20 dolarů a dalších čtrnáct let ji používal jako reklamní rozcestník. Pak ji jednoho dne nabídl k prodeji. Doslova v té samé vteřině se všechny pizza řetězce na světě vrhly do nelítostné přihazovací bitvy, která skončila nabídkou 2,6 milionu dolarů (a pravděpodobně doživotní donáškou pizzy zdarma). Při troše úsilí se vám může zadařit i dnes. Stačila trocha štěstí a třeba zrovna vy jste si mohli před pěti lety koupit nic neříkající spojení fb.com. V roce 2010 by ho od vás Mark Zuckerberg koupil za 8 a půl milionu. Anebo si vezměte třeba skromnější doménu bird-cage.com (ptačí-klec.com). V roce 2005 byla vydražena za 1800 dolarů a za dva roky ji koupil výrobce klecí za 173 000. 

Prodejte svou kreativitu

Jestli vám chybí podnikatelský duch, zato překypujete kreativitou, skýtá vám web nekonečné možnosti. Můžete vybudovat úspěšný blog a pak ho střelit jako zahradnice Susan Harrisová svůj Garden Rant. Můžete taky natáčet videa na YouTube. Na nejsledovanější světový videoportál každou minutu přibude 100 hodin materiálu a za měsíc na něm uživatelé sjedou přes šest miliard hodin videa, takže to bude těžké. Zjednodušeně se dá říct, že za 100 000 zhlédnutí dostanete v programu AdSense asi 100 dolarů. Pokud byste chtěli pomocí YouTube brát aspoň trochu slušný plat, potřebujete, aby váš kanál měl řádově desetitisíce odběratelů, kteří zajistí, že každé video pravidelně zhlédne aspoň milion diváků. Takových frajerů je ale na světě pouhé 1 % a ty české by na jedné ruce spočítal i nešikovný dřevorubec. Jestli vám chybí i technické nadání, zkuste stránku sellusyourstory.com (prodejte nám svůj příběh.com). Portál zásobuje „skutečnými příhodami ze života“ spodinu internetové žurnalistiky, takže se připravte na to, že o historky typu „můj pejsek se včera vyčural na gauč“ nebude zájem. Zato pokud znáte někoho, kdo si ze sexuálních pohnutek sežral vlastní ruku (fakt se to stalo), můžete si přijít na slušné peníze.

Vyjádřete názor

Asi víte, že než obchodníci vypustí své zboží do oběhu, rádi si ho nejdřív otestují. Na stránkách jako findfocusgroup.com, fieldwork.com nebo examiner.com  se můžete zaregistrovat coby testovací osoba a začít vydělávat. Pokud disponujete kvalifikací v nějakém atraktivním oboru, mohou být výdělky taky celkem atraktivní. Jestli ne, zkuste feedbackarmy.com, která nabírá dobrovolníky na testování webových stránek a online aplikací. 

Založte si farmu na lajky

Každý majitel facebookové stránky má potenciál zbohatnout na reklamě. Záleží jenom na počtu fanoušků. Za rok 2013 se v tomhle byznysu utratilo něco přes 4 miliardy korun. A jakže to funguje? Ti nejostřejší kluci zahlcují internetová diskuzní fóra skrytými odkazy na svoje stránky pod záminkou, že když na ně kliknete, uvidíte tu oblečenou holku bez podprsenky. Kliknutí na odkaz za vás natajno lajkne jejich stránku a vy o tom ani nevíte. Čím víc lajků takhle získají, tím víc na nich pak vydělají. Pak existují měkčí borci, kterým se povedlo na svoji stránku nahnat lidi volbou natolik univerzálního tématu, že se s ním spousta lidí ztotožnila. Krásným příkladem je stránka „Bez přátel nežiju!“, která je s 697 tisíci fanoušky nejlajkovanější stránkou na českém internetu. Hned za ní jsou „Máme rádi psy“, „Nesnáším loučení :( “ a „Přátelství“. Všechny mají nad půl milionu fanoušků. Jakmile se jedna stránka stane populární, může sloužit k odkazování na další nové, a dá tedy vzniknout celému lajkovacímu impériu. Potenciálního inzerenta ale nezajímá jen počet lajků. Důležité je i jak jsou fanoušci aktivní. Proto bývá obsah podobných stránek koncipován tak, aby vzbuzoval potřebu ho sdílet dál. Nejčastější jsou roztomilé obrázky zvířátek, fotky z fotobank doplněné o životní moudra a internetové memy. Všechny jsou většinou odněkud ukradené a doplněné o popisky jako „Kdo má psa, ať dá Sdílej!“ nebo „Kdo souhlasí, ať dá Líbí se mi“. Stránce tak roste procento angažovanosti fanoušků a s ním i cena.

AddThis

Téma

Tváře zpoza lajků

V Česku je pár zajímavých internetových projektů. Zajímalo nás, kdo za nimi stojí. Takže kdykoliv je odteď uvidíte, už budete vědět.

Podobné články: Téma

2017 | 7 | Strach má velká křídla

Strč hlavu mezi kolena

Příčin, proč se létání bojíme, je spousta. Od strachu z výšek přes klaustrofobii až po nepříjemné asociace pilně krmené médii, která se po létání vozí už od doby, co spadla vzducholoď Hindenburg.

2017 | 7 | Strach má velká křídla

Co vám reálně hrozí

I když jsou dnešní letadla plná bezpečnostních fíčur a vychytávek, tak v nich stejně číhá nebezpečí. Často od věcí, na které byste si ani nevzpomněli.

2017 | 7 | Strach má velká křídla

Jak vybrat sedadlo

Ještě než se vrhnete na sedačky, je dobré vědět, že existuje ideální doba k nákupu letenky. Vyhledávač levných letenek CheapAir si dal tu práci, že zanalyzoval vývoj cen u skoro tří milionů letů a zjistil, že nejlevněji se letenky prodávají 54 dní před startem. No a když už je budete kupovat takhle hezky s předstihem, tak si můžete rovnou vybrat nejlepší místo. Podle toho, co chcete nejvíc.
COOKIES
Google+