Čumenda

Dívat se svrchu

Dívat se na někoho svrchu se nemá. Nizozemský fotograf Gerco de Ruijter to ale vzal z gruntu.

Na holandskou kulturní krajinu se podíval z takové výšky, že se mu tamní lesní školky začaly pěkně skládat do abstraktních obrazců a geometrických útvarů. Až to vypadá, že si v té výšce vytiskl parádní supermoderní kachlíky do koupelny. Tak až zase budete někde prolézat mlázím, dejte bacha, ať mu nenarušíte kompozici.

AddThis

Gerco De Ruijter

Gerco De Ruijter

Gerco De Ruijter

Gerco De Ruijter

Gerco De Ruijter

Gerco De Ruijter

Gerco De Ruijter

AddThis
0 comments

Téma

Kateřina Kynclová

Téma o Brně nám nakreslila Kateřina Kynclová. Katka studuje v ateliéru ilustrace na Umprum. Posledních pár let kreslí hlavně fixami. Je posedlá zaznamenávat jimi snad všechno kolem sebe. Pokud jste si mysleli, že fixy jsou pro děti a jde s nimi kreslit jen na papír, mýlili jste se. Kateřina kreslí i na plátna o velikosti 70x50 cm. Jestli vás ty obrázky baví, tak si klikněte na její jméno a dostanete se na její stránky.

Pokec

Vymýšlíme jinou historii populární hudby

Andy Votel objevuje a vydává neuvěřitelné věci od japonských choreografických kompilací přes turecké vesmírné protestsongy, velšské revoluční popěvky až po soundtracky z Lollywoodu, Kollywoodu,  francouzského softporna a italských thrashových hororů. Andyho srdeční záležitostí je navíc scénická hudba československé nové filmové vlny 60. let.

Podobné články: Čumenda

2018 | 2 | Mohykáni silnic

Bitva o živobytí

Sledovat přijímací testy uchazečů o práci ve státní správě, to musí být tedy zábava, říkáte si asi. Fotograf Michele Borzoni si to neřekl. Proseděl v rámci projektu Workforce – Open Competitive Examinations hodiny na takových zkouškách s tisícovkami Italů, kteří touží po práci. Na snímcích přeplněných sportovních a koncertních hal je ale nejsmutnější to, co není vidět. Selekce odosobněných mas lidí, kteří nemají na živobytí, zato mají malou šanci uspět. V Itálii je nyní bez práce víc než 40 procent mladých lidí, takže boj o potenciální výplatu u policie, v nemocnicích nebo školách přece jen napínavý je. Jen málokdo se dostane do dalšího kola.

2018 | 1 | Spolubydlící

STRACH, kam se podíváš

Prádelny, bary, obchody, kavárny, obýváky – svítící televizní obrazovky se zprávami plnými nemocí, terorismu a válek najdete ve Spojených státech doslova na každém kroku. Jakou silou vlastně znepokojivé zprávy působí na lidské podvědomí? Žijí Američané v úzkosti, které nelze uniknout? Stírá kabelovka hranice mezi tím, co je imigrace, co terorismus a co třeba epidemie eboly? Tyhle otázky si položil fotograf Michael P. Amato ve své sérii Fear Culture, USA. Podle něj média vyzdvihují znepokojivé novinky a zahlcují jimi své diváky v rutinním prostředí, ať už jde o vlastní domov, nebo veřejně navštěvovaná místa. Neustále tak zasahují každodenní život lidí skrze zdánlivě neškodnou obrazovku. Podvědomě ovlivňují naše názory a rozhodnutí, což ale za „neškodné“ rozhodně považovat nemůžeme.

2017 | 11 | Hééérci, lidé mnoha tváří

NEVIDITELNÍ

Jestli je něco opravdu na hraně, tak fotograf, který nakráčí do slumu v jedné z nejchudších periferií na světě a začne místní chudáky fotit stejně jako modelky do lesklého časopisu o módě. Má to být ironie? Nebo to naopak přiláká pozornost veřejnosti a otevře jí oči v tom, jak to na vyloučených místech v rozvojových zemích vypadá? Třiatřicetiletý fotograf Hadi Uddin z Bengálska dennodenní realitu upracovaných a extrémně chudých lidí žijících v bangladéšském hlavním městě Dháka zná. Jeho originální a syrová série z městské části Rayer Bazaar se jmenuje Here, For Now. „Chci, aby lidé viděli, že i přes chudobu a nevyhovující podmínky vzývají místní obyvatelé život, žijí naplno a jsou to zajímavé různorodé osobnosti,“ vysvětluje Uddin.
COOKIES
Google+