Pavlač Emila Hakla

AddThis

Donedávna jsem měl dojem,

že k vrcholům mých etických zážitků patřilo, jak na prosluněné lavičce před poliklinikou seděly a kojily dvě pětadvacetileté matky v proschengenovských outfitech, každá jedno dítě u demonstrativně odhaleného prsu, a klábosily. Zatímco dva metry od nich viseli na ortopedických holích dva staříci, vytřeštěně přihlíželi a potili se, nicméně taky tak nějak v klidu. Podobně mohl vypadat původní postindustriální život, říkal jsem si, když jsem utíkal na autobus. To je v pořádku. Tady se konečně napravují křivdy. Divoké matky kašlou na konvence o mateřství a klidně si dají panáka, zatímco Isabellka spinká, a jak Zuzaně, tak Kristýně vadí odsuzování alternativy bez hlubšího poznání. Jakmile vám to dojde, nepřekvapí vás tipy na baby friendly restaurace (k dohledání na eMimino.cz). Všecko je v pořádku, božíčku. Kdybych mohl kojit, klidně kojím.

Laktační liga, proč ne. Profesionální laktační koučové nabízejí pomoc při problémech s mateřským procesem.

Mě matka nekojila, a navíc těm jejím důvodům rozumím. Na přelomu padesátek a šedesátek tady ostatně nebyl, kdo by poradil. 

V tomto smyslu mě nepřekvapila, ale přímo přeprogramovala náhodná účast na akci Kojení na vlnách. Na módním celoročně zakotveném šífu Avoid mi konečně došlo, že kojení na veřejnosti je nejen umění, ale hlavně nemálo doporučeníhodná forma sebeprojekce. Čímž jsem zpátky u té kliniky před hafo lety. Tenkrát jsem měl jen prchavou radost z toho, že už je normální vytáhnout ňadro, a netušil jsem, že jednou pětadvacetiletá umělkyně a matka dvou synů učiní součástí svého bytí proklamaci: „Dopřála jsem jim mateřské mléko, kdekoli bylo potřeba. V designovém obchodě, na obchodní poradě, na schůzce v parku.“ Schází snad jedině IKEA a galerie Medy Mládkové. Tam je to totiž tak běžné, že to nestojí za řeč.

AddThis
0 comments

Rozjezd

Rozjezd

Opice umějí číst noviny, spermobanky začaly s poskytováním úvěrů a pampelišky vyhlásili válku lidstvu. To všechno se dozvíte v přehledu nejzajímavějších vymyšlených krávovin z domova i ze světa.

Téma

Děti a reklama

Agentura Ogilvy&Mather oslovila v roce 2011 přes tři sta marketingových odborníků z velkých českých firem a sbírala data o reklamách pro děti.

Podobné články: Pavlač

2016 | 10 | Instantní strach

Dospívající

Emil Hakl si zavzpomínal na to, jak se žilo bez mobilů a neustálého připojení k internetu. V té době ještě chtěl mít porscháka a žít jako vandrák.

2016 | 9 | Teenageři 2.0

Dospívající

Emil Hakl si zavzpomínal na to, jak se žilo bez mobilů a neustálého připojení k internetu. V té době ještě chtěl mít porscháka a žít jako vandrák.

2016 | 7 | Dovolená na kanapi

Pro většinu lidí je domov

Emil Hakl se má. Na dovolené je totiž pořád...
COOKIES
Google+