Téma

Nebe pro děti, peklo pro rodiče

Děti nemají vyvinuté obranné mechanismy proti kýči, nevkusu a slabomyslným pitomostem. Jak by také mohly, když je do pěti let formuje Bořek stavitel a taková ta mluvící mašinka? Pro výrobce dětské zábavy je to dobrá zpráva, protože děti s nadšením spolknou cokoliv.

AddThis

Koncerty

Hudebně‑zábavné pořady pro děti pořádá kdekdo. Můžete je klidně vzít do Rudolfina, kde si mohou zahrát s filharmoniky. Jenže co je Vivaldi proti pravé lidové tvorbě pro děti. Tak tu máme třeba Míšu Růžičkovou a slovenskou pěnici jménem Fíha Tralala. Zatímco Míša ještě stimuluje dětské mozečky písničkami o radostech pracujícího lidu (Hej ty, já jsem taky popelář...), paní Tralala si vystačí s  verši Bác bác, bumbác, haťapaťa bum. K tomu hrají technomašinky instantní tuc tuc.

Loutkové divadlo

Děti maňásky milují. Pročež se jich chopil každý, kdo nemá odvahu nebo herecké nadání vstoupit na jeviště osobně. Nečekejte ale adaptaci Hamleta nebo aspoň Kašpárka a Kalupinku. Spíš se dočkáte dvou studentek AMU v batikovaných ohozech, stejdže ze štaflí a dvojsmyslných taškařic s feministickým podtextem, vymyšlených u krabice červeného a půl gramu afghánu. A nesedejte si do první řady. Jinak se zaručeně stanete součástí příběhu.

Dětské Youtube kanály

Zhruba třetina nejsledovanějších youtube kanálů cílí na děti. A jeden je jako druhý. Třeba nejsledovanější kanál vůbec, který se jmenuje Little Baby Bum. Provozuje ho pan Derek Holder, který se živil jako animátor. Pak s manželkou vytvořili hodinové video dětských rýmovánek s animovanými zvířátky a stali se z nich milionáři. V Česku patří k nejsledovanějším kanálům psycho reklama na pribiňák jménem Bobíkův svět. „Mňam Mňam Bobík...“ má 29 milionů zhlédnutí.

Cokoliv s příponou -land

Disneyland, Legoland, Gardaland, Marineland, Dinoland, Sportland, Tatraland(ia) a jakýkoliv další land je vymyšlený s jednou základní ideou. Vytáhnout z rodičů co nejvíc peněz.

Znáte z TV

Produkty, které se inzerují v televizi, jsou dvojího druhu. První jsou produkty velkých firem, které nemají zapotřebí hlásat „znáte to z televize“. Druhé vyrobily firmy, které 95 % rozpočtu vrazily do televizní reklamy a za zbylých 5 % vyrobí strašlivý šunt. Platí to dvojnásob pro dětské hračky a potřeby. Děti je samozřejmě milují (protože je znají z televize), pro rodiče jsou noční můrou plnou ftalátů, barviv a malinkatých součástek.

AddThis
0 comments

Téma

Jak neutrácet za děti

Britská novinářka a blogerka Hattie Garlicková to dokázala. Vzepřela se všem lákadlům z obchodních regálů i vzteklému vřískání a prosebnému škemrání potomků a přestala svým dětem kupovat cokoliv, kromě nezbytného jídla a hygienických potřeb. A zjistila, že to jde.

Čumenda

Dneska neumírám

Fotograf Muir Vidler zachycuje fajnšmekry, kteří jezdí na skejtu, propichují si piercingem intimní partie a v gay klubech paří až do rána. Nikoho by to asi nezarazilo, kdyby nešlo o šedesátníky...

Podobné články: Téma

2018 | 10 | Holky & koně

Holky a hřebci a hnůj

„Máme ve třídě koňařku, je to nafoukaná čúza, pro kterou jsou všichni póvl. Spolužačky jí nemůžou přijít na jméno, ale zároveň jí všechny lezou někam jen proto, aby se občas mohly povozit. Fakt nechápu. Anebo plno jiných holek tak šílí po koních, že chodí zadara uklízet někam do stájí hnůj. Pochopila bych, kdyby to byla záliba sem tam nějaké holky, ale z koní šílí snad úplně všechny. Proč jako?“ – Zpovědnice.cz

2018 | 10 | Holky & koně

Holky byly u koní vždycky v převaze

Zdenu Motyginovou přivedl ke koním dědeček povozník. Jezdí odmalička, koním se věnuje syn i manžel a k tomu dělá šéfredaktorku časopisu Jezdectví. Ideální zdroj informací o čemkoliv se čtyřmi kopyty a hřívou.

2018 | 10 | Holky & koně

Koňský kšeft aneb Jak se na tom hrabe

Kůň je nákladný mazlíček, stejně jako třeba golf nebo jachting. Ale na první pohled to nemusí být vidět...
Google+