Téma

Vše pro děti

Zmenšíme jim svět dospělých. Tak někdy vypadá úvaha těch, kteří se snaží vnutit své výrobky a služby dětem. Ale ne vždycky to dopadne dobře.

AddThis

Noční klub pro děti

Jmenuje se Zone Below a mají do něj přístup jen děti do 13 let. Vše tu vypadá jako v nočním klubu. Je tu DJ, bar, VIP zóna, vyhazovač u dveří a na parketě twerkující dvanáctileté holčičky. Pravděpodobně tu mají i dealera, který tlačí dětem TicTac a moučkový cukr (nahlas se o tom nemluví).

Lázně pro děti

Jeden z nejrychleji rostoucích segmentů cestovního byznysu. Před dvaceti lety se dětičky hrabaly v hlíně a z hecu překusovaly žížaly. Dnešní děti si evidentně libují v aplikacích pleťových masek, barevné typologii, ideálním mejkapu a pojídání suši. V nejbizarnějších salonech krásy potom vystupují děti i v pozici masérek a kosmetiček. Patrně aby si zvykaly na to, že jeden se holt dokáže narodit a druhému nezbude než tomu prvnímu masírovat za pár šupů chodidla.

Dětská vydání dospělých časopisů

Své dětské speciály mají časopisy jako Time, Sports Illustrated, Vogue nebo People. Všechny vypadají velmi nechutně a všechny jsou pro děti absolutně zbytečné. Existují v podstatě jen proto, aby firmy mohly na zazobané děti zacílit speciální reklamu.

Mimi miss

Nejbizarnější výmysl průmyslu s krásou, na kterém je nejhorší fakt, že v podstatě neexistuje věková kategorie, která by se nedala předvádět na pódiu. Oficiální rozdělení je na Baby Miss, Petite Miss a Little Miss, přičemž nejmladší soutěžící se rekrutují z batolat od 0 do 11 měsíců. Na byznys s dětskou krásou se začala snášet kritika po odvysílání dokumentárního seriálu Toddlers and Tiaras (Batolata a korunky), který odhalil praktiky bující v zákulisí nejexponovanějších soutěží. Například to, že ctižádostivé maminky cpou děti směskou moučkového cukru a vysokokalorického sladidla, aby caparti na pódiu jiskřili energií. Bohužel zatím jediným státem, který soutěže krásy do věku 16 let zakázal, byla předloni Francie.

Vycpané podprsenky dětských plavek

Dívčí bikinky s vycpanou podprsenkou uvedla v roce 2010 na britský trh firma Primark. Po protestech rodičů, škol, médií a prakticky všech soudných lidí včetně premiéra model nakonec stáhla a veškeré tržby věnovala na charitu. O tom, jestli se chystal i model pro chlapečky, se neví.

Nekorektní Bárbína

Barbie je panenka stejně slavná jako nenáviděná. Hodně se napsalo o tom, jak vychrtlá plastová panenka ničí představy o normálním lidském těle. Začalo to modelem Barbie babysiterka z roku 1963, jejíž postavička držela v ruce knížku s titulem Jak zhubnout, která uvnitř obsahovala stručnou radu „Nejez!“. O dva roky později dostala Bárbína jako doplněk osobní váhu, která ukazovala konstantní váhu 49 kg, což je na 175 cm výšky (oficiální údaj) zhruba 15 kilo podváha. Firmě Mattel ovšem nestačilo, že vychovává už bůhvíkolikátou generaci malých anorektiček, a v roce 1992 vydala Barbie mluvící. Každá panenka uměla pouze 4 fráze z celkových 270 a většina se nesla v duchu: „Budu mít někdy dost oblečení?“ „Já tak ráda nakupuju!“ a podobně. Perlou je Barbie, která vzdychá „Matika je tak těžká!“, na kterou si oficiálně stěžovalo několik univerzit a citovalo ji nekonečné množství komiků a seriálů včetně Simpsonů. Mattel poté nabídl, že ji zdarma vymění za chytřejší model, čímž se okamžitě Barbie Matematička stala vyhledávanou sběratelskou raritou. Její předchůdkyně – Barbie dospívající – které po otočení paže narostla prsa, je proti ní slabý čajíček.

Nebezpečné hračky

Ve snaze prorazit jsou výrobci a vynálezci hraček schopni poslat na trh cokoliv. Třeba soupravu na snímání otisků prstů obsahující 7 % jedovatého azbestu. Nebo skládačku Aqua Dots, jejíž plastové kuličky po spolknutí zmutovaly do silného uspávacího prostředku.

Striptérská tyč 

OK, tanec u tyče už dnes nemá tak jednoznačnou konotaci se striptýzem, jako to bylo dříve. Tesco ale dělalo opravdu vše pro to, aby jejich skládací tyč Peekaboo Dance Pole nesla jasné poselství. Proto k ní pro jistotu přibalili nejen instruktážní DVD, ale i sexy prádélko a falešné peníze, které malým tanečnicím mají strkat za tanga s kočičkami pravděpodobně jejich kamarádi.

Proměna aneb Fashion House

I u nás můžete svou dceru poučit o tom, jak je pro dívku důležitý zjev, a pořídit jí „několikahodinovou zkrášlovací akci“. Cena zahrnuje pět různých „looků“ od princezny až po femme fatale, a pokud si tuto taškařici u agentury Velká dobrodružství objednáte, zaplatíte za ni od 5000 do 7000 korun.

AddThis
0 comments

Téma

Děti a reklama

Agentura Ogilvy&Mather oslovila v roce 2011 přes tři sta marketingových odborníků z velkých českých firem a sbírala data o reklamách pro děti.

Téma

Top 5 nejblbějších hraček

Opravdu podivných hraček jsou mraky. Vybrali jsme pro vás jen pár příkladů.

Podobné články: Téma

2017 | 5 | Harddiskobolos

Clicky místo kliků

„Neseď už u toho kompjůtru a mazej se proběhnout ven.“ Tuhle větu zaslechlo snad každé dítě vyrůstající v době počítačové. Rodiče to mysleli dobře, protože jak známo, pohyb na čerstvém vzduchu je půl zdraví, a když v něm dítko nalezne zalíbení, existuje i šance, že coby profesionální sportovec někdy v budoucnu zajistí rodinu. Než ale začnete nahánět svou ratolest v pět ráno do vymrzlé lední haly, tak zpomalte. Možná že byste ho radši měli nechat v klidu pařit gamesy.

2017 | 5 | Harddiskobolos

Kolik máš APM?

Deset hodin denně, šest dní v týdnu - tak vypadá trénink špičkových e-sportovců.

2017 | 5 | Harddiskobolos

Jak vydělat na e-sportech

Hrajete gamesy a chcete, aby vám to hodilo nějakou tu kačku? Tak mrkněte na náš návod, jak se toho zhostit.
COOKIES
Google+