Téma

Neúspěchy, o kterých se moc nepíše

Články o lidech, co vyběhli z „krysího bludiště“ a vykročili za svobodou, se dobře čtou. Třeba historka o Peteru Tileym, který odešel z luxusně placeného místa telekomunikačního experta, úspory investoval do otevření hospody, vyhrál soutěž o nejlepší hostinec v Anglii a je za vodou. Při čtení takových moderních pohádek nesmíme zapomínat, že na každý happy end připadá podstatně víc konců nešťastných.

AddThis
Jessice Vanesse se nepozdával plat učitelky v mateřské školce, a jelikož měla hezky vyvinuté pozadí, začala si vydělávat jako profitanečnice twerku. Je to úspěch?

Jessice Vanesse se nepozdával plat učitelky v mateřské školce, a jelikož měla hezky vyvinuté pozadí, začala si vydělávat jako profitanečnice twerku. Je to úspěch?

Sobi a kondomy

Hezký příběh zažili například Brett Durkee a Ryan Kilpatrick. Oba byli spokojení zaměstnanci do chvíle, kdy zažili pět minut slávy coby vynálezci svítícího vánočního svetru. Původně šlo o fór, ale pár kusů se prodalo a v pulovru se sobem a blikajícími diodkami se na veřejnosti objevili basketbalista Chris Bosh a filmový producent Morgan Spurlock. Fotky proběhly bulvárem a Brett a Ryan se rozhodli seknout s prací a živit se jako módní návrháři. Koupili dodávku, nářadí, najali fotografy a designéry a skončili s hromadou neprodejných blikajících svetrů. 

Podobně dopadla Bronwen E. Maddenová. Byznys konzultantka s titulem ze Stanfordu uviděla na dovolené v Thajsku plastové přívěsky na klíč s kondomem a samozřejmě si řekla, že na něčem takovém musí být hračka zbohatnout. Dala výpověď, založila firmu a pro začátek objednala z Thajska 10 000 přívěsků. Když dorazily, zjistila, že kvůli změně tlaku v nákladovém prostoru letadla z prezervativů vytekl lubrikant, a strávila celou noc zoufalou snahou vydrhnout každý jeden přívěsek teplou vodou a mýdlem. Nakonec zásilku vyhodila a  objednala samotné přívěsky s tím, že kondomy dokoupí v USA. Žádný výrobce ale nechtěl živnostníkovi prodat 10 000 kondomů, takže je s pomocí všech známých nakupovala po rodinných baleních v drogeriích. Pak se dozvěděla, že coby prodejce zdravotních pomůcek potřebuje speciální pojištění a musí každý kus opatřit návodem k použití. Když vše zdárně dokončila, zjistila, že ačkoliv prodává přívěšek se 150% ziskem, musí jich prodat pořádnou hromadu, aby pokryla aspoň náklady na telefon. O 50 000 prodaných přívěsků později se dostala na ztrátu 10 000 dolarů, rozhodla se podnikání odpískat a vrátila se k jistotě práce od devíti do pěti.

Zkrachuješ jednou, zkrachuješ podruhé

Statistiky zabývající se úspěšností dnešních startupů ukazují, že pravděpodobnost úspěchu je malá. Ode dna se jich odlepí jen 10–25 %. V Silicon Valley se dokonce pořádá Fail Con, kam se sjíždí lůzři z celého světa a poslouchají přednášky o tom, jak je neúspěch nepostradatelným předpokladem pozdějšího úspěchu. Ve skutečnosti je to jinak. Už v roce 2009 publikovali výzkumníci Harvard Business School analýzu, která tvrdí, že podnikatelé, kteří se svým záměrem jednou neuspěli, pravděpodobně neuspějí ani v budoucnosti – ke dnu opakovaně mířilo až 80 % respondentů. K podobným závěrům došla i studie prováděná na osmi tisících německých firmách. Její závěry ukazují, že lidé, kteří v podnikání neuspěli napoprvé, dopadnou bledě i při dalších pokusech.

AddThis
0 comments

Téma

Nezaplítej se s Japoncima, radila babička. Špatně

Bývalý kravaťák, který nechtěl uvést jméno, vypráví o tom, že vyskočit z krysího závodu se dá celkem lehce. Co se děje potom, už ale lehké být nemusí.

Techno

Jak ochránit mláďata v džungli aneb Děti na internetu

Na každé dítě v České republice připadá 2,5 profilu na Facebooku. Jeden je pro rodiče, druhý pro kamarády. A ta půlka, to jsou profily s falešnou identitou. Tenhle jednoduchý trik stačí k tomu, aby děti před zraky svých rodičů skryly své aktivity na síti. Přitom jim ale na internetu hrozí reálná, nikoliv virtuální nebezpečí.

Podobné články: Téma

2018 | 6 | Kdo chce hasit, musí hořet

Kdo chce hasit, musí hořet

Finové chodí do sauny, Američané na baseball a Berlíňané na techno. Češi a Moravané tráví volný čas motáním hadic, běháním v nehořlavém obleku a zachraňováním dvou- a čtyřnohých bližních. Naší nejpočetnější zájmovou organizací jsou dobrovolní hasiči.

2018 | 6 | Kdo chce hasit, musí hořet

Mistrovství světa v mávání s hadicí

Hasiči spolu během přípravy soutěžili odjakživa. Hasičský sport s mezinárodně platnými pravidly k nám ale přišel až v roce 1967. Založil ho bývalý náčelník Pavel Stoklásek, inspiraci si dovezl ze služební cesty po SSSR. Soutěží se ve čtyřech disciplínách. Návod na ně zní takhle:

2018 | 6 | Kdo chce hasit, musí hořet

Zákupští bývali vždycky nejlepší

První dobrovolný hasičský sbor u nás a jeden z prvních v Evropě vznikl roku 1850 v Zákupech. Když jsme se vypravili do města s nejstarším hasičským sborem, tak jsme rovnou vyzpovídali jeho nejstaršího člena, místní hasičskou legendu Františka Vomáčku.
Google+