Téma

Jak vyzrát na slevy

Slevy jsou v podstatě hra, kterou mezi sebou hrají obchodníci a nakupující. Jelikož ti první používají spoustu ne zrovna fér triků, není vůbec od věci si jich taky pár osvojit.

AddThis

Kreditky

Žonglování kreditními kartami je oblíbený sport v USA, kde na nich frčí daleko víc lidí než v Evropě. Tamější banky vydělávají na úrocích z nesplacených částek takové sumy, že se jim vyplatí lákat nové klienty na doslova opulentní výhody. Když si pořídíte novou kartu a budete s ní pár měsíců nakupovat, dají vám klidně jako dárek 50 000 volných mil ve vybraných leteckých společnostech. Jiné karty vám zase umožní přístup do luxusních salónků se šnapsem a jídlem zdarma, až 100% slevy v hotelích a další a další výhody. Když si karet pořídíte pětadvacet a naučíte se s nimi zacházet, můžete klidně cestovat kolem světa zadarmo, jako to dělá pan Scott Keyes. Ten o tom napsal už dvě knihy, jejichž prodejem platí náklady, které nevykryje kreditkami.

Chybné tarify leteckých společností

Chybný tarif je přesně to, co si pod tím pojmem představíte. Prostě se nějaký z miliónů zaměstnanců leteckých a bookingových společností uklepne a namísto 300 dolarů zadá do systému dolarů 30. Když na tu chybu dokážete přijít dříve než oni a rychle si letenku koupíte, ve většině případů nad tím firma mávne rukou a rezervaci opravdu potvrdí. Ale ne vždy, takže s rezervací hotelů a nákupem opalovacích krémů pro jistotu počkejte.

Promotarify, kombinování letišť

Na Facebooku je spousta letenkových nápověden. Nejvíc tipů, rad a odborné pomoci opráskaných lovců slev u nás najdete na fóru akcniletenky.com. Jestli ale chcete být opravdu u zdroje, přihlašte se na Fly4free.pl (na levné letenky jsou Poláci machři). Pro pokročilé triky zkuste flyertalk.com. Najdete tady třísetstránkové diskuse o převádění bonusových mílí, metodách, jak se dostat do nejluxusnějších salónků, jak si užít nejbezpečnější sex na záchodě a jak kombinací šesti rezervací srazit příplatek za palivo na zlomek jeho původní hodnoty. Otázkou je, jestli byste si za čas věnovaný zvládáním pokročilých triků nevydělali dost peněz na to, abyste si mohli koupit obyčejnou letenku.

Kupujte s kupóny

Kupóny jsou další věc, která se rozšířila do celého světa z Ameriky. Původně to byly opravdové papírové vystřihovací kupónky, které dodnes vychází v přílohách tištěných novin (mistři s jejich pomocí dokážou vegetovat na životním minimu a stravovat se přitom v luxusních restauracích). My je známe hlavně z onlajn šopů, které nás před placením vyzývají k zadání slevového kódu. Moc se o tom neví, ale takových slev se po internetu válí hromady a na jejich vyhledávání existují speciální aplikace do prohlížečů. Třeba Honey nebo Coupons at Checkout.

Odebírejte newslettery

Když už jsme u kupónů, obchodníci je rozesílají hlavně lidem, kteří se přihlásí k odebírání jejich nabídkových newsletterů. Ideální je založit si na ně zvláštní e‑mail, abyste si nezahltili schránku promonabídkami. A když už jste při tom, zkuste si založit ve vašem nejoblíbenějším obchodě vícero účtů na různé e‑maily. Dostat kupón na 30% slevu je fajn, ale dostat tři je ještě lepší.

Nechte obchodníky vycukat

Další možnost, jak ušetřit na online nákupech, je naházet si zboží do košíku a nechat ho tam pár dní uležet. Jde vlastně o starý trik při smlouvání tváří v tvář, kdy vám na tržišti radši prodejce sleví, než aby spoléhal na sliby, že „se stavíte později“. Hlavně velké firmy (Amazon, ThinkGeek a podobně) vysílají do svých e‑shopů roboty, kteří šmejdí po plných košících a váhavé zákazníky povzbuzují k zaplacení zasláním slevového kupónu.

Dárkové poukazy

Většina velkých firem, od Amazonu po Victoria Secret, prodává milióny dárkových poukazů lidem, kteří nemají dost fantazie na vymyšlení opravdového dárku. Obdarovaní by samozřejmě radši bankovku a jsou ochotni poukázku zájemcům střelit i za podstatně nižší cenu. No a na internetu je spousta stránek, které se prodejem nechtěných poukázek zabývají. Mrkněte třeba na Cardpool.com nebo Giftcardgranny.com.

Vyžadujte slevu zpětně

Koupit zboží za plnou cenu a druhý den ho objevit ve slevě dokáže nakrknout, ale není to konec světa. Hodně velkých firem nabízí možnost uplatnit slevu i zpětně. Třeba Amazon vám ji započítá, pokud o ni zažádáte do sedmi dnů po doručení zboží. Mimochodem, na hlídání slev na Amazonu existuje stránka camelcamelcamel.com.

Nakupujte inkognito

Asi není tajemství, že váš prohlížeč odesílá informace o každém vašem pohybu firmám napojeným na reklamní programy vyhledávačů. Zadejte do Googlu „tenisky“ a vzápětí máte Facebook zahlcený nabídkou od Adidasu. O čem se moc neví, je takzvaný „dynamic pricing“. Jeho pomocí upravují online obchodníci ceny pro různé zákazníky podle toho, co jim na vás váš prohlížeč prozradí. Může se tedy stát, že najdete superlevnou nabídku letenek, a než se proklikáte k placení, vyskočí najednou cena o pár stovek výše. O tom, jak dynamic pricing funguje, se vedou dohady, ale obecně se doporučuje vymazat před nákupem historii, cookies, odhlásit se ze všech účtů anebo rovnou používat anonymizér.

Slevové letáky

Možná považujete listování letáky za zábavu na důchod, ale faktem zůstává, že se na těch barevných plachtách skrývají občas i dost podstatné slevy. Jestli jimi nechcete mít ucpanou poštovní schránku, nalepte si na ni samolepku a slevy choďte kontrolovat na internet. Existuje spousta stránek (akcnislevy.cz, kupi.cz, iletaky.cz), které letáky agregují, přehledně řadí do kategorií a umožňují hlídat nejlepší ceny vámi vybraného zboží.

Smlouvejte

Obchod je disciplína, která funguje na principu marže, což je suma, kterou si obchodník přimázne na zboží, které vám chce prodat. Na některém zboží je marže pár haléřů, na jiném, třeba na automobilech, dělá i pár desítek tisíc. Když tedy jdete nakupovat něco drahého, vůbec se neostýchejte smlouvat nebo aspoň požadovat nějakou tu nadstandardní výbavu navíc.

Prostě se zeptejte

Každá větší firma má místo, kterému se říká zákaznické centrum, a jeho účelem je zákazníky co nejdéle u firmy udržet. Zkuste obětovat deset minut času, zavolat tam a prostě se zeptat, jestli byste nemohli platit méně. Zjistíte, že často ani nebudete muset vybalit historku „včera mě zastavil agent vaší konkurence a nabídl mi o 30 % nižší cenu“.

KDE SLEVA NEFUNGUJE


Svatba

Svatební koordinátoři a muzikanti nejsou zvyklí smlouvat. A ani rozeslání oznámení a jídlo a pití se slevou nepořídíte. 


Vzdělání

Chcete-li na Harvard, Oxford či podobné renomované instituce, zaplatíte za to. A dost. 


Ikonické hadry 

Většinu hadrů nakonec najdete v outletu. Některé výjimečné produkty vesměs luxusních značek jsou ale natolik v kurzu, že na slevy kašlou. Toužíte-li po „vuittonce“, Burberryho trenčkotu, bundě Canada Goose, kabelce Chanel Boy Bag či Hermes Birkin, diamantech od Cartiera, „rolexkách“nebo UGG bačkorobotách, na slevu nečekejte. Nebude.


Lístky na hvězdy

Tak to prostě je. Prince a Madonnu ve výprodeji nehledejte. A nejen je. Chcete-li vidět finále Stanley Cupu nebo Tigera Woodse, připravte si úspory.


Profi služby

Právník, elektrikář, kadeřnice, homeopat, zedník nebo malíř pokojů. Kdokoliv, kdo poskytuje profesionální služby na vyšší úrovni, nemá potřebu zlevňovat. 

AddThis
0 comments

Téma

Jaká je cena za slevu

Před řekněme sedmdesáti lety stačilo, abyste vyráběli, popř. prodávali kvalitní zboží. Zákazníci si vás našli a úspěch se dostavil celkem zaručeně. Jenže to už dávno neplatí. Co platí, je 80% sleva.

Téma

Jak se fauluje ve slevové džungli

Když se obchodní inspekce vloni zaměřila na slevové akce, provedla za tři měsíce 1505 kontrol a pochybení zjistila při 40 % z nich. I když vynecháme normální, legální slevové fígle, zbude ještě pořád dost nástrah, triků a vyložených faulů.

Podobné články: Téma

2017 | 11 | Hééérci, lidé mnoha tváří

Dojemně přehnaná show

Češi své herce milují a vztahu s nimi věnují nebývalé úsilí.

2017 | 11 | Hééérci, lidé mnoha tváří

Kam to dotáhli

Jesse Ventura to v USA dotáhl na guvernéra Minnesoty, Arnold na guvernéra Kalifornie a Ronald Reagan k tomu přihodil roli prezidenta. U nás ale máme taky herce velkých rolí.

2017 | 11 | Hééérci, lidé mnoha tváří

Jací vlastně jsou?

Lidí, kteří se s herci znají a vídají je dnes a denně, jsme se zeptali, v čem jsou herci zvláštní. Co je dělí od nás, normálních smrtelníků. Výpovědi byly upřímné, a tak jsme u některých odpovídajícíh radši změnili jména.
COOKIES
Google+