Přílohy

Obuj se a vládni

Vyjít do společnosti v nařachaných keckách je pocit, který jen tak něco nenahradí.
AddThis

F enomén keckománie není jen ozvěnou starého moudra „chceš-li poznat, co je zač, podívej se mu na boty“. V komunitě, která se kolem snea­kers točí, jde o daleko víc než o cenu nebo design. Odborníci na první pohled poznají, o jaký jde model, kdo ho vytvořil, který sportovec/muzikant/jiná celebrita je měl poprvé na nohách a jestli vám stačilo za ně vysolit pár tisíc na eBayi, nebo jestli jste kvůli nim museli stanovat týden před obchodem v Berlíně.

Sneakers scéna se v poslední době vyvinula v popkulturní fenomén srovnatelný snad jen se znovuzrozením komiksů. Stejně jako příběhy o superhrdinech jsou i superkecky hodně starobylá záležitost. S prvními masově vyráběnými keckami přišla firma U.S. Rubber Company pod značkou Keds (jo, proto se keckám říká kecky) už v roce 1916. Firma Converse se skrz legendární Chuck Taylorsy protlačila do mladé módy těsně po válce. Basketbalové kecky jsou zakořeněné v rané hiphopové kultuře a s ní spojené streetwear scéně.

Sběratel Eric Hsieh z Irvinu má doma 175 párů tenisek. V ruce drží originální Nike Air Jordans z roku 1984Sběratel Eric Hsieh z Irvinu má doma 175 párů tenisek. V ruce drží originální Nike Air Jordans z roku 1984

První modely, které se staly opravdovou sběratelskou záležitostí, ale pocházejí až z poloviny 80. let, kdy nad koši létal Michael Jordan ve svých na míru ušitých najkách. V roce 1985 se prodalo Air Jordanů za 100 milionů dolarů a Nike si od té doby nenechá ujít jedinou příležitost, při které může na trh pustit další jordany. Za pár let je kolem nich už ustálená sice malá, ale o to oddanější scéna sneakerheads, kteří neváhají za boty utrácet ekvivalent půlměsíční gáže. V té době si jejich kamarádi ještě klepali na čelo, dneska jim jen tiše závidí. S tím, jak se hip hop dostal z undergroundu do mainstreamu, se z uzavřené komunity sneakerheads stal celosvětový fenomén. Zároveň se kšeftování s keckami přesunulo z malých specializovaných obchůdků na eBay a kecky se proměnily ve střevíčky ze zlata. A když je máš na nohách, jak známo, připadáš si hrozně bohatá.

 

2016_03-CILI-Co_nam_dela_dobre-Priloha-22A
AddThis
0 comments

Přílohy

Pán loutek

Daniel Bird začal s animací a filmováním na Super8 kameru experimentovat jako čtrnáctiletý kluk fascinovaný surrealismem.

Přílohy

Jako obrázek

Sběratelské kecky buď vydesignují v továrně a přilepí k nim slavné jméno, nebo se firma domluví s umělcem, aby kecky ztvárnil po svém.

Podobné články: Přílohy

2017 | 11 | Hééérci, lidé mnoha tváří

Jak jsme se poprali

Do rodinky, kterou znáte z našich reklam, přibyl letos o Vánocích nový člen – strejda Karel, kterého v novém spotu hraje Ondřej Sokol. Ze začátku jim to s tátou trochu drhlo, ale nakonec všechno dobře dopadlo. Režie se opět ujal Vojta Kotek. Podívejte se, jak to probíhalo.

2017 | 11 | Hééérci, lidé mnoha tváří

Vojta Kotek: Mosty nepálím

Když už jsme na place potkali režiséra našeho vánočního klipu Vojtu Kotka, tak jsme se ho rovnou na Vánoce zeptali. A na herce taky.

2017 | 11 | Hééérci, lidé mnoha tváří

Slepičí lajky pro duši

Sociální sítě často proklínáme a viníme z toho, že trávíme půlku života s obličejem přilepeným na displeji. Ne tak často se už přiznává, že se na jejich stránkách prostě často dějí zajímavější věci než kolem nás. A že nebýt jich, bylo by někdy na světě o něco hůř.
COOKIES
Google+