Blog

7 rad, jak se nezbláznit z módních časopisů

Znáte to. Stojíte v trafice, hledáte svoje obvyklé čtení a zrak vám zabloudí k regálu s Elle, Cosmopolitanem a Marie Claire. Oči za to nemůže, obálky holčičích časopisů jsou udělané chytře, aby vás chytily a už nepustily. Takže si nic nevyčítejte a ten nejbarevnější si klidně kupte, ale pozor na jeho nástrahy!
AddThis

Úvodní reklamy

Čekáte, že otočíte první stránku a tam bude obsah čísla? Omyl! První je blok celostránkových reklam. Čím větší a mezi inzerenty populárnější časopis, tím víc. V Česku je to chudší, ale třeba v americké Vogue zabírají úvodní reklamy i 150 stran. Jejich úkolem je namlsat vás krásnými fotkami, zvýšit vám tep a nenápadně vsunout do hlavy ty správné značky. Gucci, Dior, Hermès, mezi tím sem tam nějaké háemko nebo Guess.

Jak se nezbláznit: Jednoduše. Přeskočit. Nebo prohlídnout, ale moc to neprožívat. Jestli se zajímáte o reklamní fotografii a grafiku, berte to jako skvělý studijní materiál.

Reklamy na kosmetiku

Reklamy na krémy, séra a další zázraky jsou strategicky rozeseté po celém časopisu. Momentálně jsou nejoblíbenější dva typy propagace: „vědecká“ a „přírodní“. Značky, které se tváří vědecky, zkrášlují své reklamy molekulami, grafy a obličeji modelek posetými šipkami, jež ukazují, v jakých směrech se vaše pleť napne a zpevní. Formulace typu „celosvětově první systém měření zářivosti pleti“, „klinický test očního séra na dvaceti ženách“ a „patentovaný komplex Extreme Molecular Repair“ vás nenechají na pochybách. Přírodní a bio kosmetika se nefotí s molekulami (proboha! Ještě upozornit na to, že je v tom něco chemického!), ale s bylinkami, zurčící vodou a mladinkými modelkami se šťavnatými tvářičkami. Na viditelném místě se dočtete, že vše je 100% hypoalergenní, detoxikační, bez parabenů a jsou v tom výtažky.

Jak se nezbláznit: Tady naopak doporučuju načíst jich co nejvíc. Jsou všechny stejné, a jakmile rozklíčujete jejich reklamní speak, už na vás nebudou působit. Také se rozhlédněte na ulici kolem sebe. Vypadají snad lidé na to, že by se někde vážně prodával definitivní protivráskový zázrak?

Doporučené nákupy

Stránky s novou lákavou obuví, kabelkami, plavkami, šaty a šperky jsou všude. Nechybí ani v těch nejobyčejnějších časopisech, kde jsou místo reklam na atomovou kosmetiku křížovky. Krásně nafocené, uspořádané, lákavě popsané a opatřené značkou i cenovkou. Nemusíte nic shánět a hledat, prostě zavoláte na Pařížskou a druhý den máte nové louboutinky doma.

Jak se nezbláznit: Prohrábněte své mozkové pochody a uvidíte, že ve skutečnosti netoužíte po nových lodičkách, ale po práci módní redaktorky, která ty krásné věci rovná, fotí a muchlinká se s nimi. Ne že by to byl dosažitelnější cíl než lodičky za čtyřicet klacků, ale aspoň si uvědomíte, že jejich koupě by vám od deprese stejně nepomohla.

Módní editorial

Zlatým hřebem každého ženského magazínu je výpravná fotostory uprostřed. Krásné modelky, dokonalá práce vizážisty, fotografa i grafika, luxusní prostředí. Šaty, které už ani nejsou v ranku „cena 2500 eur“, ale „info o ceně v butiku“. Úlomek fantastické dimenze, která ve skutečnosti neexistuje.

Jak se nezbláznit: I kdybyste si na tu cenu v butiku našetřili, stejně v tom nebudete vypadat jako Karolína Kurková po celodenní práci módních profesionálů. Editorialové stránky si vytrhejte, pověste na zeď a schválně, jestli se na ně vydržíte dívat i poté, co opadne hladina adrenalinu.

Rady do života

Některé magazíny nechodí kolem horké kaše, protože vědí, co jediného čtenářky zajímá kromě krémů, kabelek a šatů: sex. S článkem o orgasmech, polohách či sexuálních pomůckách (hihihi) se nedá šlápnout vedle. Jiné časopisy jsou cudnější a rozdávají rady, jak vychovávat děti, jak si říct o zvýšení platu nebo jak se šetrně rozejít s otravnou kamarádkou.

Jak se nezbláznit: Úplně stejně, jako když se vám snaží radit rodiče nebo přátelé. Neposlouchat (nečíst), a když už vyslechnete, tak se tím neřídit.

Seriózní článek

Dřív se v každém časopisu musel objevit aspoň jeden článek o útisku muslimských žen, hladu v Africe nebo indických sweatshopech. Asi to příliš odpuzovalo, takže teď už si přečtete spíš článek o závislosti na Facebooku nebo hluboký rozhovor s umělcem. Tak jako tak, úlohou podobných kontrastních článků je především uchlácholit čtenářku, že si nekoupila totálně povrchní čtení a tudíž sama není povrchní.

Jak se nezbláznit: Upřímně si přiznat, že takovéhle časopisy se kupují právě pro povrchní potěšení krásnými obrázky, a nekazit si to čtením seriózních vsuvek.

Dekorativní barvičky

Ach ano, dekorativní kosmetika. Příležitost k uspořádání grafických orgií. Rtěnky narovnané vedle sebe jako pastelky v krabičce, oční stíny elegantně rozsypané po celé stránce jako hvězdný prach, měňavé laky na nehty, modelky s korálovými rty a víčky hrajícími motýlími barvami. Člověku se chce utíkat do nejbližší parfumerie, vykoupit celé dekorativní oddělení a doma do toho zanořit prsty a malovat po stěnách třpytivou duhu. Milióny žen, kterým doma sbírka dekorativky přetéká ze všech šuplíků v koupelně, svědčí o tom, že odolat není jednoduché.

Jak se nezbláznit: Kupte si na tržnici nějakou levnou velkou paletu očních stínů, doma si rozprostřete na zem kus balicího papíru, ty stíny na něj vyklepejte a relaxačně se v tom popatlejte jako mimino. Nakreslete mandalu a pověste si ji na zeď, aby vám připomínala, k čemu dokáže člověka donutit reklamní průmysl!

AddThis
0 comments

Podobné články: Blog

COOKIES
Google+