Blog

Hádky v obchoďáku nikdo nevyhraje

Pokud chcete dokonalou sondu do života českých rodin a zároveň živoucí psychologickou studii vztahů mezi mužem a ženou, stačí vám strávit odpoledne v IKEA.
AddThis

Milé dívky, pokud jste si našly chlapce, který je nadšený z toho, že s vámi bude půlku dne vybírat druh vonných svíček, které si postavíte v koupelně na vanu, pravděpodobně je to gay. Jasně, to je ten nejhnusnější stereotyp, co se dá vymyslet, ale když vlezete do chrámu nábytkového konzumu, tak poznáte, že tam to stereotypy žije.

 

V IKEA najdete několik jasných typů párů a rodin. Tím prvním jsou mladí milenci, kteří se nadšeně stěhují k sobě. Při výběru koberce do koupelny jsou schopni svou líbačkou zatarasit průchod davu milovníků švédských masových koulí i na několik minut. Malují si, jak to budou mít ve společném bytě krásné a jak se jim bude spinkat v tom roztomilém srdíčkovém povlečení. Škoda, že pracovníci IKEA jim rovnou neradí, aby si nábytek a doplňky vybírali s ohledem na to, že za pár let to při rozchodu zas budou všechno dělit a nenávistně po sobě házet.

 

Dalším typem je rodina s matkou velitelkou. Bydlenka se zadkem velikosti gauče Matröna si majestátně kráčí s obří napěchovanou IKEA taškou přes rameno, naloženým vozíkem a skleslým manžou v pozadí. Jeho protesty, vzlyky, že má hlad nebo ho bolí nohy, jsou buďto ignorovány, nebo odstřeleny hláškami typu: „Hlad je převlečená žízeň!“, popřípadě „Nemel a tlač, ještě musíme vybrat svíčky“. Muž se celou dobu nákupu těší na párek v rohlíku za deset korun u pokladen, ten mu však fúrie nedopřeje, protože doma jsou zbytky od včerejška a vyhazovat to teda rozhodně nebude.

 

Třetím typem jsou rodiny s dětmi. Co chvíli je v ampliónu vyhlašován seznam dětí, které na rodiče čekají v dětském koutku nebo u informací. Málokdo to přizná, ale minimálně polovina rodičů děti ztratila naschvál poté, co popadesáté sebraly věc z regálu a hodily ji na zem. Pokud rodiče dítě neztratí, to pobíhá zmateně v uličkách, leze cizím lidem do košíku a řve. Zamilované páry se na něj zasněně koukají a muži od bydlenek jim závidí rohlík v ruce.

 

V IKEA to prostě nikdo nevyhraje. Když se přes džungli naaranžovaných obýváků dostanete za pokladny, jste zpocení, rozvedení a bez chuti dál žít. Přísaháte, že už tam nikdy nevkročíte. Dokud doma nedojdou svíčky.

AddThis
5 comments
Sisyfos
Sisyfos

Řekl bych, že se to lidem nelíbí proto, že se autorka stále ještě nezbavila svého luku :D Za mě kvalitní.


Jennit
Jennit

asi jsem čekala víc.. dost o ničem..

beruskalenka
beruskalenka

Dělání si srandu z půlky ČR, která nakupuje v IKEA a ignorování té druhé, kterou jste v článku nezmínili, nezakryje fakt, že IKEA je jedním z nejpromyšlenějších a nejůspěšnějnějších retailerů vůbec a čtyřicátá pátá nejhodnotnější značka světa. 

pek76
pek76

@Andiepil ba naopak, naprosto přesné .. ještě bych přidal odstavec Předporodní sál, bo tolik těhotných na jednom fleku, jako v IKEA, člověk nepotká nikde

Podobné články: Blog

COOKIES
Google+