Blog

Hudební masakry – Holíme rodiče

Přichází nový televizní kanál. Jmenuje se Písnička TV a spadá do agromediálního impéria Karla Peterky jménem Česká muzika. A tady už jde do tuhého.
AddThis

Šlágr TV jistě není třeba představovat. Všichni víme, všichni známe, není před tím úniku. Pro Hudební masakry je to navíc nevyčerpatelná studna inspirace, protože jejich produkce čas od času, když už si člověk říká, že horší to být nemůže, stejně překoná sama sebe ještě větším flákem, než tomu bylo minule. A protože poslední měsíce jsou ve znamení expanze České muziky v podobě nových kanálů, slovenské mutace nebo třeba potenciálu vlastního rozhlasu, protože Karel Peterka je obchodník všemi mastmi mazaný, spuštění dětské televize tak vlastně vůbec nepřekvapuje. Na netu zatím není dostupný žádný konkrétní klip, ale následující ukázka sama o sobě prozradí velmi, vééélmi přesně, která bije.

Je to prostě standardní model Šlágr TV překlopený do dětské varianty. Otřesné kulisy, únavná moderátorka a především permanentní teleshopping. Jde o jedny z prvních záběrů televize vůbec, bez dřívějších zkušeností, bez průzkumů, bez konceptu, ale od začátku marketing do plnejch – už ten první vysílaný pořad můžete objednávat na předraženém DVD. Co jde ven, rovnou se prodává. Okamžitě, hned, na nic nečekáme, do lidí to musíme hrnout, sledujte, volejte, kupujte. Moc nechápu, proč bych měl dítě vystavit takovému programu, koupit ale za pět stovek jeho hodinový záznam na DVD a pro jistotu to pak doma pouštět dětem každé ráno, to už je vyloženě brainwashing.

    Hlavní problém Písnička TV je ten agresivní obchodní model. Že Karel Peterka dlouhodobě míří na důchodce, tedy cílovku oslabenou vůči marketingovému nátlaku, dobře víme. Děti jsou ale úplně ten samý případ podtržený tím, že jde zároveň o citové vydírání rodičů. Důchodci vyhazují za braky své vlastní peníze, ale děti budou dupat, ječet, brečet, dokud jim to rodiče nekoupí. Navíc tak učiní rádi, protože mají pocit, že pro své ratolesti zakoupením takového nosiče něco dělají. Nedělají, taková produkce je stejná jako odvar z makovic.

    A v tom je zásadní nebezpečí České muziky a přidružených televizních kanálů. Kvalitní hudby pro děti je u nás spousta. Kašpárek v rohlíku, Pískomil se vrací, Sto zvířat vydalo pěknou desku pro malé posluchače…To ale divák Šlágru ani Písničky neví a nechce vědět. Podlehne dojmu, že Karel Peterka nabízí přesně to, na co celou dobu čekali. Budou následovat sektářské defenzivní reakce v tom smyslu, že svět Šlágru a Písničky je oázou klidu v kruté době a ten, kdo o těch televizích říká nepříjemnou pravdu, je nebezpečný narušitel, co jim chce akorát do oázy načůrat. Ve chvíli, kdy diváky dostanete do takové role, jim už pak snadno prodáte opravdu cokoliv. Z toho důvodu považuji Peterkovo podnikání za legální, ale velmi nemorální. A vydělávat na dětech je ještě horší než na důchodcích. 

AddThis
0 comments

Podobné články: Blog

COOKIES
Google+