Blog

Hudební masakry – Petr a Marta Jandovi

Nikdy by mě nenapadlo, že se v masakrech tahle dvojka objeví. Ale marná sláva, to, co se nedávno vynořilo na netu, je jedna z nejblbějších reklamních písní od dob Koko je z kokosu, dáme si do nosu.
AddThis

Předem je třeba říct, že firmu Only Papaya Petr Janda spoluzaložil. V případě reklamy jde tak trochu o malou domů a bohužel ke smůle firmy i jeho s dcerou – když si natáčí reklamu sami pro sebe, tak se bohužel ochuzují o to dramaturgické síto, kterým musí v reklamách hudba procházet (co jím prochází, to už je druhá věc). Zkrátka, nikdo jim nemohl říct, jak je to blbý. Posuďte sami.

Na první pohled bije do očí to laciné provedení videa, kdyby firma nebyla s Petrem Jandou spojená, šlo by o opravdu hodně rozporuplnou reklamu – málokdo by dokázal vyplatit otce a dceru Jandovy a zároveň je pak vystavit v tak lacině natočeném spotu, kde jim ani není rozumět. Jenže doma na koleni spíchnuté reklamě odpovídá i hudební doprovod, tam asi málokdo bude věřit, že si pan Janda s muzikou lámal hlavu víc než pár minut. Když jsem spot na kosmetiku Only Papaya viděl poprvé, jen jsem zíral a snažil se namluvit si, že jsem v limbu nebo nějakém bizarním hyperprostoru, tak moc jsem tomu nemohl věřit. Na druhý poslech to bylo ještě blbější. Přitom mám k oběma interpretům dlouhodobě určitý respekt. Na hodinách hudebky jsme do zblbnutí zpívali lidovky, když pak přišel nový učitel a rozhodl se nasadit nám Želvu nebo Rosomáka, vděkem jsme mu padali k nohám. O talentu Marty Jandové nepochybuje snad nikdo, poslední desku Die Happy prakticky celou táhne dopředu. To však nemění nic na tom, že jejich papaya spot jim asi udělája pěknája ostudája, protože naplňuje všechny atributy nechtěného virálu. Virálu, který nekoluje po netu pro svou vtipnost nebo originalitu, ale pro přitroublost až blbost. A jestli se najdou chytráci, co zase budou spot omlouvat tím, že je to přece reklama a svůj cíl splnil, tak ne, nesplnil. Nechal po sobě jen přihlouplý nápěv a po zhlédnutí něčeho takového si jejich krémy přece nikdo nemůže koupit. Nebo ano?

Mimochodem, opravdu komická situace, spoluzakladatel firmy potřebuje prodat výrobek, tak vezme kytaru na klín a ve vlastní reklamě říká: „když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.“ Tleskám, to je dobrý (protože drze upřímný) vtip. Jen jestli ho chtěli.

AddThis
2 comments
NadiaHanak
NadiaHanak

Neco takoveho se prece vypousti az pote, co product zazije nebyvaly uspech a zakaznici prahnou po jakekoliv reliquii. Tenhle obraceny postup se totalne minul ucinkem. Jedine ze samotna papaya potrebovala negativni reklamu .....

Podobné články: Blog

COOKIES
Google+