Téma

  • Válcujeme svět, protože jsme borci

    Někdy si možná říkáte, že jsme malý a nedůležitý národ. A ono ne. Některé věci umíme nejlíp na světě a ostatní by bez nás byli v čudu.

  • Mladý jsou lepší lidi a my se tváříme, že jim to přejeme

    Mladí jsou čím dál chytřejší a schopnější. Pojďme na ně být pyšní!

  • Lidi nejsou jenom hyeny

    Chcete slyšet zajímavý fakt pro chvíle chandry? My, slabí, pomalí a choulostiví primáti, jsme vytvořili civilizaci jen díky tomu, že si navzájem pomáháme. Nejstarším známým projevem existence našeho rodu jsou stopy otisknuté do sopečného popela na planině poblíž kráteru Ngorongoro v severní Tanzanii. Před třemi a půl miliony let tudy prošli dva naši prapředci. Podle způsobu jejich chůze je přitom zřejmé, že jeden druhého v nejistém terénu podpíral. Stejně je tomu i dnes. Sice si občas nemůžeme přijít na jméno, ale když se někdo z nás ocitne v nouzi, je naším prvním a instinktivním impulsem mu pomoct. Od chodců z Ngorongora utekla spousta času, ale platí to pořád. Mrkněte.

  • Jsme ve vatě a budeme se mít ještě mnohem líp

    Kdekdo nás straší koncem civilizace, pádem do propasti a globální katastrofou. A víte co? Jsou to nesmysly. Žijeme v nejlepší a nejsvobodnější době, která kdy byla, a dál to bude jenom lepší, pokud si to sami nezkoníme.

  • Sloup do mě narazil

    Pojistný likvidátor je vlastně takový řidičův zpovědník. Nebo možná spíš inkvizitor. Třídí hodné řidiče od hříšných. Zpovědi, které mu řidiči na předtištěných formulářích vyplňují, často stojí za to.

  • Bezpečnost a nebezpečnost

    Tenhle text by vás měl mírně znepokojit. Nemáte zač!

  • Kdyby byly všude tři pruhy

    Daniel Lynn je autor a správce webových stránek Kamionaci.com. Kromě toho je sám řidič tiráku s několikaletou praxí a o životě za volantem leccos ví.

  • Mohykáni silnic

    Aniž bychom chtěli generalizovat, troufáme si tvrdit, že skoro každý malý kluk aspoň na chvíli zatouží být profesionálním řidičem. Vyšplhat se do kabiny nadupaného tiráku a vyjet do světa, jen on sám na cestách toulavých, kterých už se nikdy nezbaví. Jenže když už tu citujeme slavné tirácké songy, tak je potřeba odzpívat i ten, který v refrénu připomíná, že řidič, ten tvrdej chleba má.

  • Řidiči a muzika

    Málo se to ví, ale dlouhou dobu bylo autorádio nejčastějším médiem pro poslech hudby. Producenti kvůli tomu ještě v 70. letech míchali nahrávky tak, aby zvuk co nejlíp vynikl v reproduktorech tehdejších bouráků (proto se dnes zdá, že v hudbě té doby chybí basy a zpěváci moc křičí).

  • Proč se za volantem začneme chovat jako idioti?

    V autě nadává každý a rozhodně na to nemusí řídit kamion. Řidičská zuřivost (řekněte to pětkrát rychle po sobě) je zvláštní fenomén, který bezesporu existuje. Nikdo ale přesně neví, kvůli čemu se ze spořádaných tatíků stávají pomatení agresoři, co s rudým zrakem vybržďují ostatní řidiče na dálnici. Pár podezřelých ale existuje:

  • Upocení a unavení týpci s hemoroidy

    Když chcete zjistit něco o řidičích, zeptejte se na pumpě. My jsme našli pumpařku Jarmilu, co si navíc vzala kamioňáka.

  • Pokojíčky

    kabina tiráku je řídicí věž celé soupravy, místo k bydlení i umělecký prostor vyjadřující osobnost řidiče.

  • Viděl jsem chlapa přeseknutého napůl

    Radim Macoch si vlastní kamion pořídil před pětadvaceti lety. Zeptali jsme se, jak se tehdy jezdilo.

  • Když spolu žijou dědové

    Může se zdát, že spolubydlení je doménou studentů a mladších ročníků obecně. Ale není to pravda. Ve světě existuje hned několik modelů spolubydlení, které se týká všech generací. A některé se začínají prosazovat i u nás.

  • Ze spolubydlení jsem měl depky

    Alan Hrdlička si spolubydlením prošel před pár lety a rozhodně by ho jako životní styl nedoporučoval.

Google+