Sympatický projekt navazuje na ambiciózní studie z roku 1972. Ty počítaly v první fázi výstavby s pěti trasami a 38 stanicemi, přičemž většina plánovaného dopravního systému byla umístěna mimo území moravské metropole.

Nově plánované brněnské metro je podstatně skromnější. Podle našich informací z radnice by mělo mít 3 staniceBoby Centrum, Špilberk a Náměstí Svobody. Oficiálně se nová dráha bude jmenovat ŠalinBahn. Místní si jí už ale stihli překřtít na Šalina pod zemó případně Brněnské krték.

Jedinou otázkou zůstává, kdo se na vybudování podzemního dopravního systému bude podílet. Původně se do výstavby měl pustit pražský Metrostav, nicméně městská rada od smlouvy odstoupila s ohledem na skandál, podle kterého arogantní pražští inženýři postavili tři nové stanice moravského metra za brněnské peníze v Praze.

Díky tomu padla i myšlenka, že by ve městě jednou vznikla stanice Brněnsko-cajzlovského přátelství. O zakázku se dále ucházeli i budovatelé z Moskvy, jedna stanice v jejich dimenzích by však zabrala polovinu brněnského podzemí.

V současnosti je nejvážnější kandidátem na výstavbu ŠalinBahn firma Ostravsko-karvinské doly, která má bohaté zkušenosti z hloubení štol pro havíře v Ostravě.

Do roku 2264 město dál počítá s výstavbou mnoha nových linek a stanic. Termín je však už teď ohrožen.

co by kdyby - mapa metra brno