O změně plánů na přestavbu rozhodly především finanční důvody. Kilometr cyklostezky u nás stojí tolik jako kilometr dálnice v Německu, na přestavbě se tak výrazně ušetří. Rovněž přechody pro ještěrky budou užší a méně nákladné.

Náklady na rekonstrukci navíc významně snižuje fakt, že dálnice je už ve své současné podobě pro účely cyklostezky naprosto vyhovující. Podle odborníků jde sice o poněkud náročnější profil, který bude třeba rámcově uválcovat, nicméně po osazení patřičným značením bude cyklostezka v podstatě připravena k pilotnímu provozu.

mapa_cyklostezka-evropa

Otázka spojení hlavního města s moravskou metropolí zatím není na programu dne. Dočasně zůstane funkční směr na Prahu, postupně však bude zrušený i ten. „Když dálnice nebude, tak se do Brna prostě nebude jezdit,“ uzavírá tento problém kompetentní ministerský úředník.

Nová cyklostezka povede z Prahy Čestlic do Brna-Slatiny, kde se na exitu 201 znovu změní na komunikaci primárně určenou pro automobily. Se svými 196 kilometry bude brněnská dálnice nejdelším souvislým cyklistickým pásmem ve střední Evropě a nejširším na světě.

Banner_Trosecnici_D1_728x90