U dětí a důchodců platí jedno prosté pravidlo. Jakmile jim něco dokážete prodat, máte vyhráno. Obě skupiny totiž obecně mají oslabenou marketingovou imunitu, a jsou tak velmi atraktivní cílovkou pro kdejaké vlčáky i šmejdy. Proč ne, dokud má produkt nějakou úroveň, je autorův zisk zasloužený – například v případě dětské literatury. Jakmile se ale prodává brak, člověk by měl zbystřit. U dětí totiž platí ještě jedno pravidlo. Jsou schopné trsat prakticky na cokoliv, neboť jejich vkus se zatím ještě nezačal formovat. Proto záleží hodně na rodičích, k jaké hudbě své ratolesti vedou. A nyní je můžou vést nově i k holčičí čtveřici Lollipopz. Pojďme na jejich pilotní singl.

Klasická diskoška pro dětičky. Na tomto poli asi nejde čekat žádnou hudbu pro náročné posluchače, ale křiklavé barvy a zpívání o tom, jak budeme večer zlobit maminku, to je vyloženě hra na efekt. Všimněte si, že ty holky neumí ani zpívat, ani tancovat. Jen dobře vypadají, protože vizuální stránka dětem prodá cokoliv. A tím se dostávám k tomu, proč jsem vlastně zařadil Lollipopz do masakrů. Hudba to je hloupoučká, ano, ale co čekat od bandy desetiletých holčiček? Důležitá je jiná věc. Na webu skupiny se dočteme, že za nimi stojí Kawaii Production, s. r. o., což je firma, která na své vlastní stránce nemá nic než logo a kontaktní email. Obchodní rejstřík je trochu sdílnější a prozradí, že za společností stojí Michal Mertl. A jsme doma. Michal Mertl je člověk, který produkoval 5Angels. Je to ten ne zrovna hezky vykreslený tatínek – manažer v dokumentu Bohdana Bláhovce Show!, což je snímek, který to dotáhnul až na festival Jeden svět tematicky věnovaný dětské práci a otročině. Ten Michal Mertl, který před několika lety s bohorovnou samozřejmostí do televize plácnul, že do Prahy a Bratislavy přiveze Justina Biebera a 5Angels mu budou předskakovat. Okatá a hloupá lež kvůli vlastnímu zviditelnění.
Pan Mertl umí produkovat dívčí skupiny. Je to vidět na výsledku 5Angels. Jenže holky už mu odrostly a na střední škole mají trochu jiné starosti než šaškovat v deset ráno na otvíračce obchoďáku. Proto bylo potřeba celý koncept vzít a nastartovat ho úplně od začátku s malými holčičkami. A do plnejch, na eshopu Lollipopz už si můžete koupit jejich plakáty, placky, sešity nebo rozvrh hodin. Někdy je hudba čistý kalkul. A na Lollipopz můžeme v celé nahotě vidět cirkusový koncept této produkce. Staří medvědi už se na koloběžce neudrží, je čas vytrénovat nová medvíďata.