Je fakt, že nikde není přímo řečeno, že jde o firemní video. Možná jde o podlý trik konkurence, která oblékla pár lidí do úborů akciové společnosti Severočeské doly a nechala je natočit takovou… hříčku. To však není moc pravděpodobné a realita bude mnohem prostší. Pánové ve vedení asi chtěli nějaké hezké, milé, vtipné propagační video. Vylezla jim z toho pětiminutová přehlídka podivu a kroucení hlavou, takže si teď u kafe v zasedačce budou alespoň říkat: „Špatná reklama je taky reklama.“ Pojďme na věc!

„Žádnej mour, byl to kvalitní koks,“ zpívá se v úvodu. Inu, koksu během natáčení muselo padnout hodně, protože to video je zjevení jak z jiné planety. Zjevení z měsíční krajiny, abychom byli přesnější. A to v textu najdeme spoustu dalších perel. Chudáci zaměstnanci dostali školení, jak se chovat před kamerou, asi tak pět minut před natáčením (v lepším případě), takže se co chvíli dívají mimo záběr a tváří se, jako kdyby nepochopili vtip z úst moderátora AZ kvízu.
Je to citlivé video v citlivé situaci, záběry přeškrtnutých cedulí města Horní Jiřetín či obce Černice zrovna na morálce obyvatelům severočeské uhelné pánve v době, kdy se řeší prolomení limitů těžby, nepřidá, že ano. Ale tak hlavně, že kluci a holky mají na šichtě o zábavu postaráno a svého zaměstnavatele mají tak rádi, že v jeho reflexních vestách tancují i večer na zábavě.
Žerty stranou, je právo každého točit si taková videa, je-li připraven nést následky za ostudu. Pokud to zaměstnancům připadá dostatečně důstojné, jejich věc. Ale kdyby ona akciová společnost raději za ty peníze, které do klipu nalila, objednala autobus a natočila video o tom, jak své zaměstnance odvezla do Prahy do Dejvického divadla, byla by to pro Severočeské doly tisíckrát lepší reklama než zpívání s lopatama v ruce. Nezbývá než pogratulovat mostecké filmařské MS production za dobrou zakázku. Mimochodem, má na kontě klipy pro Bohuše Matuše nebo Maxim Turbulenc. To mluví za vše.