Walda Gang, to je prostě kapitola sama o sobě. Jedna z nejagilnějších festivalových skupin na naší scéně má svou výraznou fanouškovskou komunitu, o kterou se může opřít a na kritiky vystrkovat holou zadnici. Nutno říct, že oni sami se asi neberou za žádné Led Zeppelin (pokud ano, tak se definitivně zbláznili) a svůj cirkus dotahují do detailu – od Roberta Rosenberga v sestavě po ochotu jít si převzít Zlatého Davida a smát se při tom do fotoaparátů novinářů. Co člověk čeká od takové kapely? Přesně tak. Nic.

Druhou postavou nového singlu je Eliška Bučková. Nevěděl jsem, o koho jde, což není žádné anticelebrity pozérství, prostě jen čtu média, která těmto lidem nevěnují pozornost. O to větší překvapení pro mě bylo, když jsem si při psaní tohoto článku zjišťoval, kdo to je. Internet mi totiž místo (mnou očekávané) diskografie vyjel odkazy na bulvár řešící Bučkové rozchod s milionářským synkem nebo anorexii z mládí. A hle, další zpívající misska, zastříhal jsem ušima. Tenhle song začíná mít grády.

Dobrá zpráva je, že Walda Gang se konečně naučil hrát. Pořád je to lopaťárna, ale člověk už si při poslechu nepředstavuje, že ty kytary drží muzikanti obráceně. Špatné je vše ostatní. Vánoční klip na začátku listopadu? Opravdu? Okamžitě by měli vyměnit textaře, protože „národil se nám všém Jéééžišek“ je diletantství nejtěžšího kalibru. Bučková je tam vyloženě pro okrasu, a pokud se chce opravdu prezentovat jako zpěvačka, měla by zásadně přehodnotit, co a s jakými muzikanty točí. F. A. Brabec coby režisér, to je asi největší zklamání z celého klipu. Opravdu už musí dělat tohle?

Pointa celého článku je ale nejsmutnější. Jde o ústřední píseň pátého Kameňáku, který jde za měsíc do kin. Že se na to budou lidi hrnout, to je téměř jisté, ukázaly to předchozí filmy. Že dostanou díky tomu píseň do hlavy, to je tutovka. A že to právě proto začnou hrát i celoplošná rádia, podobně jako třeba duet Vágnera s Vondráčkovou k Babovřeskám, to je velmi pravděpodobné. A to je ten největší masakr. Obrňte se husí kůží, přichází Jéééžišek.