Dle připravované vyhlášky bude každý, kdo má na rukách krev jatečných zvířat, muset jejich smrti veřejně litovat. Tuzemští řezníci a uzenáři už připravují společnou PR kampaň.

Ta se inspiruje u známých cedulí označujících práce na silnici a představuje slogan „Musíme to popravit“ společně se symbolem tzv. smutného smajlíku. Těmito samolepkami a cejchy budou opatřena veškerá hospodářská zvířata určená na porážku a stejně tak místa, „kde se to takzvaně děje“. Povinné označení se zatím týká především velkochovů, nicméně do budoucna by mohlo zahrnout i zabijačková prasata případně domácí drůbež.

Tvůrcům kampaně nejde jen o přání vyhovět EU, ale o upřímnou snahu vyrovnat se s hrůzami masokombinátů. Iniciativa si od kampaně kromě jiného také slibuje, že by se mohl minimalizovat faktor budování emočních vazeb ke zvířatům chovaným na maso, který ohrožuje například děti.