Závažný problém dodržování pitného režimu se příslušné orgány snaží řešit dlouhodobě. „Lidé raději suší hubu, než aby pili vodu,“ říká odpovědná mluvčí, přičemž hlavní díl viny přisuzuje, s odkazem na podrobnou analýzu problematiky, především tradicím a lidové tvořivosti.

Voda je českou veřejností údajně vnímána jako prvek podvratný, zrádný a nebezpečný. Za všechny vzpomíná podemleté oči a břehy, malé chajdy, které voda vzala a už nikdy nenavrátí atp. Není tedy divu, že obyvatelstvo cítí k vodnímu živlu hlubokou nedůvěru. A navrch mu voda nechutná.

Ve snaze zvrátit nepříznivou situaci si odborníci nechali vypracovat studii na zlepšení vodního PR obrazu, nicméně ukázalo se, že v realizaci by se utopilo tolik peněz, jako v přehradě na Želivce. Proto nakonec přicházejí s v pravdě geniálním plánem.

„Vodu začneme prodávat jako Pivo light. Věříme, že stačí zlevnit, přebrandovat a občané budou šťastní a hydratovaní,“ uzavírá mluvčí.